جذب میزان کافی ویتامین D و ممانعت از آفتاب سوختگی به صورت طبیعی

تبلیغات و رسانه ها به ما آموزش داده اند که آفتاب، دشمن پوست است و استفاده از ضدآفتاب و عینک های آفتابی برای خروج از خانه در روزهای آفتابی ضروری هستند. ولی باید توجه کرد که گذراندن ساعتی از روز در زیر نور خورشید، برای سلامت فیزیکی و روانی شما لازم است.

بیشتر مردم از آفتاب سوختگی و سرطان پوست، واهمه دارند. مطالعات انجام شده بیانگر این موضوع است که سازگاری و احیا بدن نسبت به مواد شیمیایی سمی وارد شده توسط ضدآفتاب های تجاری که معمولا بعد از آفتاب سوختگی استفاده می شود، بسیار پر اهمیت است. سرطان پوست در افرادی که اصلا در معرض نور آفتاب قرار نمی گیرند، بیشتر از افرادی است که به صورت محدود و کنترل شده بدن خود را در معرض آفتاب قرار می دهند.

در واقع، خطر سرطان زایی برخی مواد شیمیایی موجود در ضدآفتاب ها به مراتب بیشتر از خطر نور آفتاب است. علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که ویتامین D (ویتامین نور خورشید) می تواند عامل توقف رشد تومور و فاکتورهای تشدید آن در سلول های بدن باشد.

دکتر یانگ اذعان دارد که" برخورد UVB با پوست موجب قلیایی شدن خون و بافت ها شده و منجر به کاهش مواد اسیدی که ناشی از رژیم غذایی و یا حاصل سوخت و ساز بدن هستند، می شود و از سرطان شدن پوست و ریه ها جلوگیری می کند."

مخاطرات ناشی از کمبود ویتامین D

حقیقت این است که خورشید یکی از مهمترین عوامل سلامتی آور در جهان است. بدون برخورد کافی نور خورشید بدن دچار عارضه کمبود ویتامین D می گردد که می تواند منجر به ایجاد بیماری های قلبی، پوکی استخوان، آسم در کودکان، سرطان و افسردگی شود. حدود 9% از آمریکایی ها دچار کمبود ویتامین D هستند.

هم چنین، نتایج تحقیقات به عمل آمده بیانگر نقش مهم ویتامین D در کنترل و درمان بسیاری از بیماری ها مانند دیابت نوع 1 و 2، مقاومت انسولین و سخت شدن عروق است.

روش های طبیعی جهت ممانعت از آفتاب سوختگی همراه با دریافت کافی ویتامین D:

  • روزانه به میزان کافی آب الکترولیزه یونیزه قلیایی بنوشید.
  • بدن خود را با روغن نارگیل مرطوب کنید. روغن نارگیل به صورت طبیعی بدن را در مقابل آفتاب سوختگی محافظت می کند.
  • روزانه به مدت 20 دقیقه در مقابل نور آفتاب قرار بگیرید (بدون محافظ) دقت کنید که به منظور تطبیق بدن با نور آفتاب و جلوگیری از آفتاب سوختگی این کار را به صورت تدریجی افزایش دهید تا به میزان 20 دقیقه برسد.
  • دقت کنید که برای جذب ویتامین D ساخته شده توسط نور خورشید توسط پوست باید به میزان 48-24 ساعت پس از برخورد نور خورشید بر روی نواحی پوست از شستن آن نواحی توسط آب و صابون خودداری کنید.
  • رژیم غذایی برپایه سبزیجات و میوه جات داشته باشید. خوراکی های اسیدی مقاومت بدن را کاهش داده و منجر به کمبود مواد معدنی می شوند.
  • از قرارگرفتن در معرض نور آفتاب بین ساعت 11 صبح تا 4 عصر تا حد امکان خودداری کنید. در صورت اجبار حتما از پوستتان توسط کلاه، عینک و لباس های روشن محافظت نمایید.
  • به یاد داشته باشید که آفتاب دشمن انسان نیست بلکه ابزاری قوی جهت بخشیدن سلامتی به شماست اگرکه به میزان متعادل و ایمن به بدن برسد.

منبع:

https://chansonalkalinewater.com/2013/07/19/how-to-prevent-sunburn-naturally-while-getting-enough-vitamin-d/