حقایقی درباره پروتئین

یکی از مهمترین چالش های مطرح در مورد رژیم غذایی گیاهخوارن و خام خواران، منابع تامین پروتئین مورد نیاز بدن است. بسیاری از افرادی که دارای رژیم غذایی گوشتی هستند، به این باور غلط اعتقاد دارند که گوشت تنها منبع پروتئین است؛ اما واقعیت این گونه نیست.

برخی از سبزیجات و میوه ها نیز حاوی پروتئین هستند. تحقیقات بعمل آمده نشان می دهند که رژیم غذایی بیشتر آمریکایی ها به طور میانگین حاوی 7 برابر میزان پروتئین روزانه بدن آن ها می باشد.

دکترموراد می گوید: تامین پروتئین مورد نیاز بدن توسط منابع گیاهی به جای منابع حیوانی مزایای زیادی دارد. پروتئین های گیاهی فاقد کلسترول و یا چربی های اشباع شده هستند و در برخی موارد علاوه بر تامین پروتئین، منابع بسیار خوبی از فیبر هستند.

شکسته شدن گوشت در سیستم گوارش انسان سخت است و در غالب موارد گوشت در سیستم گوارش تخمیر می گردد. یکی از حقایق کشف شده در نتایج کالبد شکافی یک هنرپیشه آمریکایی این بود که مقدار زیادی گوشت هضم نشده (حدود 50 پوند) در سیستم گوارش او پیدا شد.

با توجه به گفته های دکتر یانگ، این پروتئین نیست که باعث ساخت بافت ماهیچه ای می گردد بلکه ماهیچه ها توسط خون ساخته می شوند. لذا، باید خون سازی بدن را تقویت نمود. بهترین عوامل سازنده خون، کلروفیل ها هستند که در برگ های سبز یافت می شوند. بنابراین به منظور ساخت ماهیچه های سالم و قوی بهتر است که پروتئین خود را از سبزیجات و میوه ها دریافت کنید نه از منابع حیوانی.

منابع  گیاهی حاوی پروتئین عبارتند از: کنگر، چغندر، بروکلی، کلم، گل کلم، خیار، بادمجان، فلفل سبز، کاهو، خردل، پیاز، سیب زمینی، اسفناج، گوجه فرنگی، شلغم، کدو سبز، سیب، موز، انگور، گریپ فروت، پرتقال، هلو، آناناس، توت فرنگی، سویا، دانه ها، حبوبات، هندوانه، نارنگی.

متاسفانه ارزش غذایی سبزیجات و میوه جات به دلیل عوامل زیان آور زیست محیطی نظیر سموم دفع آفات و کودهای شیمیایی کاهش یافته است. با قرار دادن سبزیجات و میوه ها در آب یونیزه قلیایی به مدت 10 دقیقه قبل از مصرف می توان آن ها را به شکلی تازه تجدید کرد.

منبع:

https://chansonalkalinewater.com/2013/03/08/the-truth-about-protein/