نوشیدن آب یونیزه قلیایی با هدف بالا بردن میزان انرژی بدن

نوشیدن قهوه، سودا و یا نوشیدنی های انرژی زا در طول روز روش رایجی، در زندگی های امروزی ست که به منظور رفع موقت خستگی انجام می گیرد. یکی از مهم ترین عوارض نوشیدن این گونه نوشیدنی ها، اسیدی نمودن بدن می باشد که خنثی کردن آن ها فرآیند بسیار سختی برای بدن می باشد. مهمترین دلیل کسالت و خستگی پس از نوشیدن مقادیر زیاد کافئین توسط نوشیدنی های کافئین دار که اصولا به صورت منظم در تغذیه ما وجود دارند، کمبود آب و یا بی آبی بدن می باشد که به منظور دفع این مواد رخ می دهد. با وجود این که غالب محتوای این نوشیدنی ها آب می باشد، ولیکن به دلیل ماهیت اسیدی که دارند، منجر به مصرف مواد معدنی قلیایی بدن شده و از سوی دیگر موجب از دست دادن آب زیادی از بدن می گردند. خوشبختانه روش های طبیعی جهت جایگزینی کافئین وجود دارد که علاوه بر افزایش سطح انرژی بدن، فاقد عوارض جانبی کافئین می باشد.

1) نوشیدن آب یونیزه قلیایی یونیزه

آب یونیزه قلیایی تولید شده توسط دستگاه یونیزه کننده الکتریکی، ماده ای انرژی بخش می گردد. آب های یونیزه علاوه بر تامین آنتی اکسیدان و مواد معدنی طبیعی، دارای خوشه بندی کوچک تری نسبت به آب های معمولی بوده و به همین دلیل قابلیت نفوذ بیشتری داشته و نقش به سزایی در آبرسانی به سلول ها ایفا می نمایند.

لازم به ذکر است آب های موجود در شبکه شهری و یا آب های بسته بندی شده دارای pH نزدیک به اسیدی بوده و باعث اکسیداسیون می گردند و به هیچ وجه قابل مقایسه با آب های یونیزه نیستند. تغذیه بدن با آب یونیزه قلیایی هدیه ای از بهترین و انرژی بخش ترین آب های کشف شده بر روی زمین می باشد.

توجه داشته باشید که با افزودن نمک دریایی طبیعی به دستگاه های یونیزه کننده می توان انرژی بیشتری از آب یونیزه دریافت کرد.

2) خواب کافی

بدیهی است که کمبود خواب، یکی از مهمترین دلایل خستگی و آسیب های ناشی از آن به بدن می باشد. با در نظر گرفتن 8-7 ساعت خواب مفید شبانه، فرصت احیای مجدد را برای بدن فراهم کنید. اگر زمان کافی برای خواب مناسب ندارید، بدون درنگ نگرشی جدید در برنامه های روزمره خود داشته باشید و خواب کافی در اولویت قرار دهید.

3) ورزش

همه با نقش ورزش با نقش ورزش در تامین انرژی بدن و بهبود روحیه مان آشنا هستیم. توجه داشته باشید که حتی یک پیاده روی کوتاه مدت در طول روز کمک شایانی به منظم نمودن ترشح هورمون ها نموده و بدن شما را برای کلنجار رفتن با چالش های روزانه آماده می سازد.

4) نوشیدن به میزان کافی

استفاده از نوشیدنی ها به میزان کافی در طول روز موجب تامین مقدار زیادی از مواد معدنی قلیایی در بدن شده و امکان دفع سموم را فراهم می آورد. سعی کنید همواره مصرف آب میوه تازه (اسموتی) را در برنامه غذایی روزمره خود داشته باشید و تمرکز بیشتری برای مصرف سبزیجات تازه و میوه های قلیایی نظیر آوکادو داشته باشید و میزان مصرف میوه های شیرین همانند موز و آناناس که منجر به بالا رفتن قند خون می گردند را کاهش دهید.

5) مصرف میان وعده های سالم

دانه ها و مغزها، میان وعده های قلیایی بسیار سالمی هستند که منجر به افزایش سطح انرژی بدن می گردند. توصیه می شود که همواره بسته های کوچکی از آن ها را همراه داشته باشید.

6) همواره مراقب تغذیه خود باشید

غذاهای سرخ شده مانند سیب زمینی سرخ شده و یا غذاهای سنگین مانند پاستا روش خوبی جهت تامین انرژی بدن نیستند. با جایگزینی سالادهای حاوی خوراکی های خام قلیایی به جای خوراکی های اسیدی ناسالم، منابعی که باعث افت انرژی بدنتان می شود را حذف نمایید.

با به کارگیری روش های طبیعی مذکور به راحتی بر خستگی روزمره خود غلبه نمایید.

منبع :

https://chansonalkalinewater.com/2013/11/08/6-natural-ways-to-boost-your...